עיצובי מטבח דומיננטיים בימינו

עיצוב המטבח הוא אחד מתחומי העיצוב המרתקים, מכיוון שהוא מציע רעיונות עיצוביים לצד שכלולים טכנולוגיים ומוצרי חובה משודרגים שכולנו מכירים לצד אביזרים חדישים אשר מיועדים להעלאת רמת השימושיות ואת הנוחות האופטימלית. העיצובים הפופולריים ביותר כיום הם עיצוב המטבח הפתוח, עיצוב כפרי ועיצוב מודרני. מה שקובע את ההבדלים המשמעותיים במראה של העיצובים הללו הם החיפויים השונים וחומרי הגלם מהם מיוצרים השיש והארונות של המטבח. כך למשל במטבח הכפרי הארונות יהיו עשויים מעץ מלא ובמטבח בעל העיצוב המודרני הארונות יכולים להיות בעלי חיפוי זכוכית חסינה או סוג של נירוסטה מוברשת שאינה משאירה סימני ידיים. גם סוג השיש ישפיע מאוד על המראה של המטבח והבחירה שלו תקבע במידה רבה את הסגנון העיצובי של המטבח מכיוון ששיש תופס מקום נכבד במטבח ולכן הוא מאוד מושך את תשומת הלב.

כיצד מבצעים את בחירת השיש

לשיש השפעה חזקה על המראה של המטבח וגם על נוחות השימוש בו. כמו כן,סוג השיש שתבחרו יקבע את רמת התחזוקה שתידרש עבור השיש. קיימים לא מעט סוגי שיש מעוצבים למטבח וזה מצריך הכרות עם היתרונות והחסרונות של כולם על מנת לבצע את הבחירה הנכונה, כאשר את הבחירה המומחים ממליצים לעשות על פי העיצוב של השיש, על סמך מחירו ועל פי כושר הספיגה שלו אשר ישפיע על מידת הספיגה של הלכלוך והרטיבות המאפיינים את המטבח שבו מבשלים הרבה. פרמטרים חשובים לא פחות בעת בחירת השיש הם החוזק שלו, מכיוון שזה משפיע על איכותו וביצוע ההתקנה, דבר שצריך להיעשות רק על ידי מתקינים מורשים שמספקים אחראיות מלאה על ההתקנה.

סוגי השיש והיתרונות של כל אחד

שיש אבן קיסר עשוי מקוורץ אשר נחשב לאחד החומרים העמידים ביותר והיתרון הבולט של השיש הזה בא לידי ביטוי במגוון עצום של צבעים וגימורים. כמו כן, הוא גם מאוד חזק ודוחה ביעילות את כל סוגי הכתמים. למרות שהוא מגיע עם אחריות לשלוש שנים, חשוב לדעת שהוא רגיש מאוד לשריטות. שיש קוריאן עשוי מאבן סינטטית והוא מאוד קל לניקוי בשל כושר הספיגה הנמוך. הוא מתאים מאוד לעיצובים מיוחדים כי הוא גמיש וקל מאוד לעצב בעזרתו וצורת החיבור שלו, שאינה מותירה קווי חיבור, מהווה יתרון נוסף. החיסרון שלו נובע מחוסר ברק ומהרגישות לשריטות. סוגי השיש הנוספים שקיימים בישראל הם שיש חברון שעשוי מאבן גיר ושיש גרניט שהוא סוג נוסף של שיש טבעי ומכיוון שהוא מופק מהאדמה, כל לוח הוא בעל עיצוב ייחודי וקשה למצוא שני לוחות זהים.