עיצוב חדרי ילדים

עיצוב חדרי ילדים ורכישת ריהוט מתאים עבורם, מחייב התייחסות ראשונית לאיכות חומרי הגלם שמהם נעשו הרהיטים ובפרט לכושר עמידותם לטווח הרחוק. יש בנוסף לתת את הדעת על נושא הבטיחות כך שרהיטים המגיעים עם דפנות מרובעים עשויים לגרום לשריטות וחבלות. יש לבחור את אותם הרהיטים עם דפנות מעוגלים ועם רמת גימור גבוהה ואיכותית. עיצוב באופן כללי מצריך חשיבה והיערכות מוקדמת המבוססת על אופי הדיירים במבנה.

דגשים חשובים בעיצוב חדרי ילדים

חדרי ילדים לפיכך, נועדו להעניק לילד סביבה מהנה ובטוחה בה הוא יוכל לישון היטב, לשחק ואף לארח חברים. עיצוב לא חכם של החדר יכול להגביל את מרחב התנועה החופשי של הילד בחלל וכתוצאה לדכא את יצר המשחק הטבעי של הילד. ברמה הבטיחותית, יש לוודא תחילה כי בחדר לא קיימים שום מפגעים פוטנציאליים שעשויים חלילה, להפוך את חוויית המשחק לאסון. עיצוב מחודש של חדר הילדים, בין אם מלווה במתן ייעוץ של אדריכלים או מעצבים פנים מומחים, ובין אם לא, מצריך התייחסות לעמידות של הריהוט.

כושר עמידות ובחירת צבעים לחדר ילדים

העיצוב אם כן חייב להחזיק מעמד לאורך שנים רבות וזאת אם ברצונכם ליהנות מהחדר לטווח הרחוק ולא להחליפו אחת לכמה שנים בודדות. ישנה אפשרות להחליף את הוילונות למשל, לסייד מחדש את קירות החדר וכיוצא באלה. אולם הריהוט עתיד ללוות את הילד למשך תקופה ארוכה ולאורך שלבי התפתחותו והתבגרותו השונים. בחירת צבעים עזים מדי לקירות חדר הילדים יכולה להפיץ אנרגיות שליליות בחלל או לגרום לתחושה של אי נוחות. יש להיצמד לצבעים נעימים בגוונים בהירים כמו למשל כחול בהיר, בז' או אפרסק.

שיתוף פעולה עם הילד

ניתן לעצב חדרי ילדים במגוון רחב של סגנונות הכוללים בין השאר עיצוב רומנטי, עיצוב קלאסי, מודרני, ילדותי וכן הלאה. יש לשתף את הילד בהתלבטויות ובפרט באותן הסוגיות הנוגעות לצבעים שישלטו בחלל החדר. התעלמות מהעדפותיו ורצונותיו של הילד לא יהיה מעשה חכם במיוחד מכיוון שבסופו של יום מדובר בדייר היחיד של החדר. החדר נועד לשנות את צורתו על פי צרכי הילד ובהתאם לקצב התבגרותו. ניתן תמיד לבצע התאמות אך הבסיס כלומר הריהוט המרכזי חייב להתאים לטעמו האישי והעדפותיו של הילד.