מטבחים מעוצבים – מכפרי ועד מודרני

אם בעבר עולם המטבחים אופיין במטבחים פשוטים, משעממים וסטנדרטים, הרי שכיום מדובר בתחום שלא מפסיק לרגע להפתיע. כיום ניתן למצוא מטבחים מעוצבים שהינם יצירות אומנות לכל דבר ולמעשה מהווים את גולת הכותרת של הבית כולו. במטבחים הכל מתחיל ונגמר בעיצוב ולהלן הסו

 

אם בעבר עולם המטבחים אופיין במטבחים פשוטים, משעממים וסטנדרטים, הרי שכיום מדובר בתחום שלא מפסיק לרגע להפתיע. כיום ניתן למצוא מטבחים מעוצבים שהינם יצירות אומנות לכל דבר ולמעשה מהווים את גולת הכותרת של הבית כולו. במטבחים הכל מתחיל ונגמר בעיצוב ולהלן הסוגים הפופולאריים ביותר של מטבחים מעוצבים הזמינים כיום לבחירה בהתאמה אישית.

 

מטבחים כפריים

מטבחים מעוצבים בסגנון כפרי הינם מטבחים "משפחתיים" וחמימים. עיקר השימוש בחומר הגלם עבור מטבחים אלו הוא העץ המלא ולכן הם נראים נהדר בעיקר בבתים עם ריהוט שכזה בהתאם. המטבחים הכפריים ידועים במראה המסיבי שלהם והם פשוטים ללא התחכמויות של פטנטים חשמליים או תאורות מובנות בארונות. הפשטות והחומרים הטבעיים הם מה שיפה בארונות אלו אשר מימדיהם הגדולים מאפשרים מקומות אחסון לרוב. מטבחי פרובאנס הינם סוג של מטבחים מעוצבים כפריים אשר בהם מושם הדגש על הקניית מראה מיושן בכוונה תחילה תוך שימוש במתקני וווים במרכז (עדיף מעל אי) לתליית הסירים והמחבתות כאשר חלק גדול משאר הכלים כגון הכוסות, אינם ממוקמים בארונות סגורים כי אם אלא פתוחים ללא דלתות.

 

מטבחים מודרניים

בתים מודרניים הינם בתים אשר בהם הושם הדגש בבנייה של סלונים כמה שיותר גדולים וזאת על חשבון גודל המטבחים והחדרים כמובן. מטבחים מודרניים נועדו לספק כמה שיותר מרחב במטבח ועדיין לא לגרוע מיכולות האחסון והעיצוב שלהם. מטבחים מעוצבים אלו יהיו עשויים מחומרים קלים יחסית כגון הסנדוויץ' כאשר האיכותיים שבהם יהיו בעלי שלד מעץ מלא. קווי העיצוב שלהם יהיו ישרים למדי והם יהיו מצופי פורמייקה או פורניר בגוונים חזקים כגון הלבן, השחור, החום או האדום. מדובר במטבחים קומפקטיים אשר כוללים שפע של פתרונות אחסון, מגירות לרוב, פרזולים קלים מניקל או נירוסטה ומנגנונים הידראוליים וחשמליים כראוי לעידן המודרני החדש.

 

לסיכום ניתן לראות כי מטבחים יוקרתיים עשויים להיות מודרניים או כפריים על פי תתי הסוגים שבהם. כיום אף ניתן למצוא מטבחים מעוצבים אשר משלבים בין הקלאסיקות הנפרדות והופכים אותן לאחד. זוהי הסיבה מדוע בהחלט ניתן למצוא מטבחים יוקרתיים אשר נראים על פניו ככפריים (עץ מלא, פרזולי ברזל וכו') אך כן כוללים שילובים של תאורות LED מובנות בתוך הארונות ופטנטים חכמים לפתיחת/סגירת הארונות (מגנטים, פטנטים חשמליים וכו').