מעקה זכוכית למדרגות – דגשי עיצוב ובטיחות

הבית שלנו צריך להיות בטיחותי ביותר על מנת לשמור על בריאות ושלמות גופם של הדיירים השוכנים בו. מדרגות פנימות או חיצוניות בבית כבר הופכות אותו למלכודת בטיחותית שחשוב מאוד להתגונן בפניה, והאדם למד על בשרו כי בכל מקום בו יש מדרגות חובה להתקין גם מעקה בטיחות מתאים. למרבה הצער מרבית המעקות (ברזל, אלומיניום ואפילו עץ) גורמים למפגע עיצובי של ממש, עד שהתחילו לחשוב על פתרון נוסף. בסופו של דבר נמצא האלמנט המושלם, ואנחנו מדברים על מעקה זכוכית כמובן. מחפשים מעקה זכוכית למדרגות ביתכם? להלן מספר דגשי עיצוב ובטיחות שישיגו לכם את ההתאמה המושלמת ביותר.

 

מעקה זכוכית למדרגות – כך תשיגו בטיחות מלאה

מעקות זכוכית למדרגות נחשבים לפתרון בטיחותי ביותר. כל עוד מדובר במעקות שעומדים בדרישות התקן הישראלי, אפשר להיות רגועים כי מדובר במוצרים בטיחותיים ללא חשש. אלא, שבכל מה שקשור לבית שלנו ובטיחות משפחתנו עמידה בתקן לבדה אינה מספיקה לנו, וההנחה היא כי יש לנהוג במשנה תוקף של זהירות בנושא זה. התקנה נכונה של מעקה זכוכית תספק לכם בדיוק את רמת הבטיחות המקסימלית שאתם מחפשים – הזכוכית תשמור שלא יהיו בכלל מרווחים שדרכם ניתן להשליך חפצים או ליפול, ומאחר והתקן מחייב שימוש בזכוכית רבודה ומחוסמת היא לעולם לא תתנפץ, וגם במקרה חבלה היא רק תיסדק קלות ותמשיך לספק הגנה מירבית. מעבר לזאת, משום שישנה האפשרות להתקין את מעקה הזכוכית ללא עמודים, מונעים למעשה מילדים לנסות לטפס על המעקות ולסכן את עצמם. למעשה, מעקה זכוכית למדרגות שתוכנן, יוצר והותקן לפי התקן הישראלי הוא מעקה בטיחותי ברמה הגבוהה ביותר.

 

העיצוב של מעקה זכוכית למדרגות

השימוש בזכוכית בתור מעקה למדרגות טומן בחובו יכולות עיצוביות מרשימות ומבטיחות. מי שיבחר בזכוכית שקופה רגילה או אקסטרה-קליר שכמעט ואינה נראית לעין בוחר למעשה במראה המינימלסיטי ושיפור המשכיות החלל להקניית מראה נפחי גדול יותר לחדר. משום שהמעקה שקוף הוא אינו חוסם את האור וניתן לראות דרכו. כך חללים גדולים נראים גדולים עוד יותר וחללים קטנים יראו הרבה יותר נפחיים. למתעניינים עומדות אפשרויות עיצוב נוספות בתכנון המעקה וזאת בהתאם לסוג הזכוכית הנבחרת מעבר לאפשרות של זו השקופה – זכוכית חלבית לבנה, זכוכית שחורה (מתאימה למדרגות חוץ), זכוכית מודפסת וזכוכיות צבעוניות. בנוסף, יכולות העיצוב של מעקות הזכוכית ממשיכות להיות מגוונות וזאת בהתאם לבחירה מבין אפשרויות העיגון של המעקה למבנה בין אם באמצעות עמודים, מנטים שתופסים את הזכוכית ישירות למדרגות או מעקה שתול שמעוגן בתוך מסילות מיוחדות. מעקה זכוכית למדרגות, אם כן, יכול להיות נראה כמעקה רגיל עם עמודים (רק עם זכוכית) או רצף יפה, אסתטי ואחיד של זכוכית בלבד כאשר נקודות העיגון למבנה נסתרות.

 

בסופו של דבר תכנון והתקנה נכונים של המעקה הזכוכית יספקו לכם המון שקט נפשי מבחינה בטיחותית, וכל זאת בשילוב עם עיצוב מושלם והרמוני שישתלב היטב בביתכם.

המאמר באדיבות agamglass.co.il

לצפיה בקטלוג מעקות זכוכית