ארונות הזזה – סקירת שוק

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים להציב ארונות הזזה בחדרי ביתם. ארונות אלו כוללים דלתות שנעות בפתיחתן וסגירתן בצורה אופקית, וע"י כך מתקבל מראה עיצובי מרשים בעל יכולת משופרת לסידור החלל הפנימי של הארונות, כמו גם שהם אינם תופסים מקום נוסף בחדר, בניגוד לדלתות הנפתחות במנגנון צירי. זהו הקונספט הכללי שמתאר את ארונות אלה, אך על מנת לבצע בחירה מושכלת ונכונה, עליכם להכיר את האפשרויות השונות ולהתאים לעצמכם ארון הזזה מנצח. להלן סקירת שוק קצרה שתעשה לכם קצת סדר.

 

2

 

חומרים מהם מורכב ארון הזזה

ארונות הזזה עשויים להיות מורכבים ממגוון רחב של חומרים. גוף הארון, הלא הוא השלד, עשוי להיות מיוצר מעץ סנדוויץ', לוחות MDF ואף סיבית. ככל שהארון גדול יותר, כך נדרש גוף חזק יותר שיצליח להחזיק את המשקל הכבד של החפצים המאוחסנים בו וגם את דלתות ההזזה. לכן, עבור ארונות הזזה קטנים ניתן לבחור בסיבית הזולה יחסית אך ארונות גדולים יותר יחייבו לפחות MDF, בוודאי סנדוויץ' כל עוד הוא בעובי של יותר מ- 2.5 ס"מ. גם עבור אלמנט הדלתות ניתן למצוא את החומרים האופציונליים עבור שלד הארון אך בנוסף – זכוכית (חלבית, מודפסת, מעוטרת), אלומיניום, ועץ מלא. ניתן לצפות את סוגי העץ עבור הדלתות במגוון רחב של ציפויים כגון צבעי אפוקסי (שלייפלק), פורניר, למינטו ופורמייקה.

 

13

מנגנון ההזזה של הארון

בסוג זה של ארונות הדלתות נעות בצורה אופקית תוך כדי שהן תחומות בין 2 מסילות ונעזרות במיסבים לשם תנועתן החלקה. האפשרות הוותיקה ביותר של מנגנון ההזזה היא זו שמציבה את המסילות בחלק החיצוני של הארון. בפועל מה שנראה לעין הוא ארון הבגדים שמלפניו מסילה שתוחמת אותו. ארונות הזזה מודרניים יותר כבר עשויים לכלול את אחת משתי האופציות הבאות :

  • מסילות פנימיות – אפשרות זו כוללת את המסילות שתחומות בתוך הארון עצמו וע"י כך אינן גורמות למפגע אסתטי, אינן תופסות שטח חיוני בחדר וכמו כן, המסילות מוגנות יותר מפני פגיעות ורטיבות.
  • דלתות "קו ישר" – במנגנון המסילות הפנימיות והחיצוניות הדלתות אינן נמצאות במישור אחד כאשר הן במצב סגור. לעומת זאת, דלתות "קו ישר" מורכבות על גבי מסילות פנימיות כך שבעת סגירתן מופעל פטנט חכם שמחזיר מעט אחורית את אחת הדלתות כך שהן נמצאות במישור אחד. באופן זה נוצר מראה של מעין דלת אחת שסוגרת על כל הארון בצורה אסתטית ומרשימה. מי שעיצוב זורם בדמו אף יכול ליצור נישה מגבס עבור סוג זה של ארון הזזה כך שהדלתות שנמצאות במישור אחד יעצימו את חוויית העיצוב של החדר.

 

ברכישה של ארונות הזזה חשוב מאוד לבחור מראש גם בפרזולים איכותיים, על מנת שהדלתות יעמדו בעומס הרב המופעל עליהן לאורך הזמן, קל וחומר כאשר מדובר בארונות גדולים. ואם באיכות עסקינן, בחירה בחומרים מעולים, עבודת ייצור מקצועית והתאמה מלאה לצרכי השימוש והעיצוב חיוניים אף הם על מנת ליהנות מארונות ההזזה שלכם שנים רבות.

המאמר באדיבות הדר ארונות הזזה