ארונות מטבח – למה כדאי לשים לב

ארונות מטבח מחליפים בממוצע כל 10 שנים לערך. ואכן, מחיר ארונות המטבח אינו מצדיק את החלפתם לעיתים תכופות יותר ולכן מן הראוי להשקיע כמה שיותר מחשבה טרם רכישתם. ככל שארונות המטבח יהיו מתאימים יותר לצרכים ויהיו עשויים מהחומרים האיכותיים ביותר, כך תוכלו לי

 

ארונות מטבח מחליפים בממוצע כל 10 שנים לערך. ואכן, מחיר ארונות המטבח אינו מצדיק את החלפתם לעיתים תכופות יותר ולכן מן הראוי להשקיע כמה שיותר מחשבה טרם רכישתם. ככל שארונות המטבח יהיו מתאימים יותר לצרכים ויהיו עשויים מהחומרים האיכותיים ביותר, כך תוכלו ליהנות מפרי השקעתכם הרבה יותר ותזכו ברכישה מוצלחת יותר. להלן כל הקריטריונים שחשוב לשים אליהם לב לפני הרכישה.

 

שלד הארונות (הלביד)

לביד הארונות מהווה את השלד שלהם, האלמנט היציב ביותר במטבח אשר נושא את רוב המשקל וקובע את איכותו. ארונות מטבח אשר יוצרו ע"י לבידים איכותיים יחזיקו מעמד זמן רב וישמשו אתכם לאורך שנים רבות. ארון מטבח איכותי צריך לכלול שלד בעובי של כ- 17 מ"מ עם לפחות כ- 11 שכבות של חומר דחוס. יש לרכוש ארונות אשר עומדים בתקן ואף מחמירים איתו. ככל שהלביד יכלול יותר שכבות כך הוא יהיה חזק יותר, יהיה עמיד כנגד התפתחות פטריות וחדירת נוזלים, הלוחות לא יתפוררו בזמן הברגה ויכולת עיצוב הארונות תהיה משופרת. סוג החומר ממנו יהיה עשוי הלביד כמו גם שאר החלקים של ארון המטבח הינו פקטור מכריע באיכות הארונות כאשר חומר הגלם הטוב ביותר הינו העץ המלא, לאחר מכן סנדוויץ' ולבסוף, MDF. בנוסף, ברכישת ארונות מטבח יש לבדוק היטב את ציפוי הארונות המוצע לכם, כגון הפורניר האיכותי, שלאחריו בסדר האיכויות נמצאים הפורמייקה והמלמין.

 

אפשרויות עיצוב

מאחר והמטבח מהווה כמעין "חלון עיצובי" לבית כולו, חשוב מאוד לקבוע מראש מה יהיה סגנון העיצוב שלו. כיום ניתן להשיג מטבחים בעיצובים מגוונים כגון הסגנון הכפרי, מטבחי הייטק (מינימליסטים), מטבחים מודרניים לבשלנים ועוד. כמובן שכל סגנון של ארונות מטבח מאופיין בגימורים שונים וסטייל דומיננטי. לרשות כל לקוח וסגנון הארונות אליו הוא מתחבר עומדות מספר אפשרויות להצבת הארונות במרחב וזאת ע"פ מנגנון הפתיחה והסגירה שלהם. ישנם ארונות מטבח אשר הדלתות שלהם מוסטות לצד (ציר) וכאלו אשר כוללים דלתות "קלאפה" שנסגרות ונפתחות מעלה-מטה. ניתן אף להשתמש בדלתות המשלבות עץ או חומרים דמויי עץ יחד עם זכוכית או בדלתות ציריות אשר מאחוריהן ארונות מטבח מסתובבים לניצול מירבי של השטח הפנוי.