מאפיינים מרכזיים של מטבחים כפריים

בתים כפריים הינם בתים אשר בהם הושם הדגש מלכתחילה על יצירת אווירה כמה שיותר משפחתית ונעימה. מטבחים כפריים עונים על הגדרה זו במדוייק שכן העיצוב שלהם גורם לתחושת חמימות עוטפת כמו גם שהיכולת שלהם לתרום להכנת הארוחות המשפחתיות ביתר קלות מרשימה בהחלט. להלן

 

בתים כפריים הינם בתים אשר בהם הושם הדגש מלכתחילה על יצירת אווירה כמה שיותר משפחתית ונעימה. מטבחים כפריים עונים על הגדרה זו במדוייק שכן העיצוב שלהם גורם לתחושת חמימות עוטפת כמו גם שהיכולת שלהם לתרום להכנת הארוחות המשפחתיות ביתר קלות מרשימה בהחלט. להלן המאפיינים המרכזיים שכל מטבח כפרי איכותי מיוצר על פיהם.

 

עץ משובח

כשמדברים על מטבחים כפריים איכותיים מתכוונים לעץ מלא וכמה שיותר עץ הרי זה משובח. סוג זה של מטבחים נעשה בהשראת ארצות אירופה הקרות אשר בהם השימוש בעץ הינו ברירת מחדל לגיטימית. המטבחים הכפריים עשויים מסוגי עצים שונים כגון האלון או האורן כאשר לעיתים ניתן למצוא ווריאציות שונות של הרכבי חומרים כגון עץ מלא רק בחזית או שלד עץ מלא בחזית מסוג סנדוויץ'. סוג העץ (אלון, בוק, מייפל וכו') יקבע את צבע הארונות והאם מדובר במראה אחיד או "טבעתי" כגון זה אשר מתקבל ע"י עץ האלון. חשוב לציין כי מטבחים כפריים העשויים מעץ מלא תמיד מפיצים ניחוחות קלאסיים של עץ, זהו תענוג של ממש.

 

מטבחים כפריים מתאפיינים בצבעים רכים, פסטליים, שמנת, תכלת וכן הלאה. מטבחים אלה, חוצי דורות ותקופות. הם למעשה נצחיים.

 

פרזול איכותי

עץ ומתכת תמיד משתלבים היטב אלו באלו. זוהי הסיבה מדוע כל כך נפוץ למצוא מטבחים כפריים אשר מוצרי הפרזול שלהם כגון וווי התלייה וידיות הדלתות עשויים מחומרים כבדים במיוחד כגון הברזל. מתכות כבדות אלו לא רק נראות טוב אלא גם מחזיקות במצבן כחדש שנים רבות כמו גם שיכולות העיצוב של חומרים אלו מרשימות בהתאם. הידיות של מטבחים כפריים כמעט תמיד מגיעות בגימורים שונים ומעוצבים בצורות גיאומטריות מגוונות. כאשר מדובר בעצים גושניים בשכבה אחת, ניתן אף ליישם במטבחים אלו ארונות ללא פרזולים אשר בהם הידיות כבר מגולפות בדלתות הפתיחה.

 

אוירה משפחתית נעימה

מטבחים כפריים, מעבר לעיצוב, הינם מטבחים אשר נועדו מראש לבשלנים ולמשפחות אשר אוהבות לאכול יחדיו, ממש כמו שנהוג במרבית מדינות אירופה הקלאסית. זוהי הסיבה מדוע מטבחים אלו יכללו שפע של פינות אחסון (יותר ממזווה אחד בדר"כ), פטנטים מקוריים לתליית סירים ומחבתות, מגירות בגדלים שונים, ארונות גבוהים לניצול מקסימאלי של השטח ומקומות ישיבה מרווחים לכל בני המשפחה. החיבור לתקופה המודרנית של ימינו בא לכדי ביטוי במטבחים אלו גם בתכנון ראוי להצבת מכשירי חשמל מגוונים באופן מושכל כגון מיקום המדיח, הגז, מכונת הקפה והמיני-בר.